Telltale donosi dostojan spinoff čuvenom Borderlands serijalu i ako se usudim napisati (a napisaću), ne samo da je dostojan, već je i, po mom skromnom mišljenju, bolji od originala. Saslušajte me.
Svet Borderlandsa je bogat živopisnom estetikom, komičnim likovima i apsurdnim pričama koje se provlače kroz različite delove. Jedini problem koji sam imao sa originalnom igricom je što je pucačina (znam, šta sam drugo pa očekivao). Ne želim da istaknem to kao nedostatak sa objektivne tačke gledišta, jer bi bilo kretenski sa moje strane, već je ovo striktno subjektivno: nisam ljubitelj pucačina. Mađutim, svet i zaplet su mi bili toliko privlačni da sam uspeo da pregrmim kroz sve igrice. Ljubitelj sam Telltaleovih igara (iako se mnogi ne bi složili sa mnom iz posve jasnih razloga) i čim sam saznao da će igrati istim tim igračkama, malo je reći da sam bio zaintrigiran (slična situacija sa najavljenom saradnjom sa Marvelom).
Gejmplej je deo narativa, trend koji se provalači kroz većinu njihovih igrica, ali ovde su uspeli da poguraju ideju malo dalje. Isto kao što je Walking Dead naslov bio napredak od Sam & Maxa (iako mi je taj serijal draži), inovacija se nastavlja ovde u približnoj meri. Umesto jednog protagoniste dobijamo dve. Rhys i Fiona su sušte suprotnosti na osnovu svoje respektivne karakterizacije i tokom igrice se prenosi i na gejmplej po pitanju njihovih sposobnosti i oblasti struke. Vešto se izbegavaju klopke u koje pisci upadaju prilikom izrade glavnih likova. Glavna dva problema su: ili imaju previše specifičnu "ličnost" i njihova logika ne odgovara "objektivnoj", ili su previše površni i nedostaje im svaki trag ljudskosti. Neću da kažem da ovde dobijamo savršeni balans, ali poprilično su blizu i to je veliki uspeh (posebno danas). Nisu samo oni dobro napisani, već i sporedni likovi koji su u rangu sa onima koji su se već pojavljivali u ranijim instalacijama, sa već izgrađenom karakterizacijom i mitologijom.
Gejmplej je deo narativa, trend koji se provalači kroz većinu njihovih igrica, ali ovde su uspeli da poguraju ideju malo dalje. Isto kao što je Walking Dead naslov bio napredak od Sam & Maxa (iako mi je taj serijal draži), inovacija se nastavlja ovde u približnoj meri. Umesto jednog protagoniste dobijamo dve. Rhys i Fiona su sušte suprotnosti na osnovu svoje respektivne karakterizacije i tokom igrice se prenosi i na gejmplej po pitanju njihovih sposobnosti i oblasti struke. Vešto se izbegavaju klopke u koje pisci upadaju prilikom izrade glavnih likova. Glavna dva problema su: ili imaju previše specifičnu "ličnost" i njihova logika ne odgovara "objektivnoj", ili su previše površni i nedostaje im svaki trag ljudskosti. Neću da kažem da ovde dobijamo savršeni balans, ali poprilično su blizu i to je veliki uspeh (posebno danas). Nisu samo oni dobro napisani, već i sporedni likovi koji su u rangu sa onima koji su se već pojavljivali u ranijim instalacijama, sa već izgrađenom karakterizacijom i mitologijom.
Iako se gejmplej svodi na refleksne komande i biranje dijaloga, ono što, uz likove, najviše sija to je priča. Zaplet je tako generičan, da je na korak udaljen od toga da bude žanr za sebe: likovi jure nešto. To je to. Međutim, iako te priče postoje bukvalno od praistorije (možda je treća, ili četvrta priča u istoriji čoveka), danas, u 21. veku, scenaristi uspevaju da nam daju nešto sveže. Uz klasičan pristup, u kombinaciji sa zanimljivim likovima, pametnim preokretima i skrivalice za verne ljubitelje ranijih igara, dobijamo jednu kompaktnu odiseju i zaista se osećate kao deo avanture.
Nemam šta reći za grafiku i zvuk, u suštini je kao svaka Telltale igra: cell-shaded likovi koji razgovaraju međusobno i trepću. Ima par odličnih akcionih momenata, što se može prepisati ljudima koji su radili na storibordovima, ker je kamera odlična. Za svaku epizodu dobijamo uvodnu špicu i imao sam osećaj kao da gledam HBO-ovu sci-fi mini seriju za koju su dali lepu kintu.
Ima 5 epizoda, ne zna se koja je bolja. Ako ste raspoloženi za odličnu avanturu sa likovima koji će vam osvojiti srca, ne tražite dalje.
Нема коментара:
Постави коментар